9.0
Isu, Matlamat, Objektif, KPI (Petunjuk Prestasi Utama)
dan Sasaran Tingkatan 1 – 5
9.1
KPI Tingkatan 1
BIDANG
|
ISU
|
MATLAMAT
|
OBJEKTIF
|
PETUNJUK
PRESTASI UTAMA (KPI)
|
SASARAN
|
|||
TOV
|
2011
|
2012
|
2013
|
|||||
Panitia Bahasa
Cina
|
Peratus Kelulusan
Bahasa Cina
masih boleh
dipertingkatkan
|
Meningkatkan pencapaian akademik secara berterusan.
|
Meningkatkan prestasi Bahasa Cina dalam Peperiksaan Akhir Tahun
(PAT)dari segi kualiti dan kuantiti
|
Peratus lulus Bahasa Cina dalam PAT
|
80.81%
|
83.0%
|
86.0%
|
89.0%
|
Gred Purata Bahasa Cina dalam PAT
|
3.48
|
3.20
|
2.90
|
2.60
|
||||
Peratus murid mendapat A dalam BC
|
1%
|
5%
|
10%
|
15%
|
||||
Peratus murid gagal Bahasa Cina
|
19.2%
|
17%
|
14%
|
11%
|
||||
Menambah baik
Keberkesanan
P&P Guru mata pelajaran tingkatan 1
|
Program peningkatan mutu P&P BC
|
1 kali
|
2 kali
|
2 kali
|
2 kali
|
|||
Peratus murid yang melibaktan diri dalam aktiviti
P&P
|
60%
|
70%
|
80%
|
90%
|
9.0 KPI Tingkatan 2
BIDANG
|
ISU
|
MATLAMAT
|
OBJEKTIF
|
PETUNJUK
PRESTASI UTAMA (KPI)
|
SASARAN
|
|||
TOV
|
2011
|
2012
|
2013
|
|||||
Panitia Bahasa
Cina
|
Peratus Kelulusan
Bahasa Cina
masih boleh
dipertingkatkan
|
Meningkatkan pencapaian akademik secara berterusan.
|
Meningkatkan prestasi Bahasa Cina dalam Peperiksaan Akhir Tahun (PAT)dari segi kualiti dan kuantiti
|
Peratus lulus Bahasa Cina dalam PAT
|
79.0%
|
83.0%
|
86.0%
|
89.0%
|
Gred Purata Bahasa Cina dalam PAT
|
3.50
|
3.30
|
3.0
|
2.70
|
||||
Peratus murid mendapat A dalam BC
|
3%
|
6%
|
9%
|
12%
|
||||
Peratus murid gagal Bahasa Cina
|
21%
|
17%
|
14%
|
10%
|
||||
Menambah baik
Keberkesanan
P&P Guru mata pelajaran tingkatan 2
|
Program peningkatan mutu P&P BC
|
1 kali
|
2 kali
|
2 kali
|
2 kali
|
|||
Peratus murid yang melibaktan diri dalam aktiviti
P&P
|
60%
|
70%
|
80%
|
90%
|
9.2
KPI Tingkatan 3
BIDANG
|
ISU
|
MATLAMAT
|
OBJEKTIF
|
PETUNJUK
PRESTASI UTAMA (KPI)
|
SASARAN
|
|||
TOV
|
2011
|
2012
|
2013
|
|||||
Panitia Bahasa
Cina
|
Peratus Kelulusan
Bahasa Cina
masih boleh
dipertingkatkan
|
Meningkatkan pencapaian akademik secara berterusan.
|
Meningkatkan prestasi Bahasa Cina dalam PMR dari segi
kualiti dan kuantiti
|
Peratus lulus Bahasa Cina PMR
|
89.0%
|
91.96
|
93.00
|
95.79
|
Gred Purata Bahasa Cina dalam PMR
|
2.83
|
2.64
|
2.58
|
2.47
|
||||
Peratus murid mendapat A dalam BC
|
18%
|
23%
|
25%
|
27%
|
||||
Peratus murid gagal Bahasa Cina
|
11%
|
8%
|
7%
|
4%
|
||||
Menambah baik
Keberkesanan
P&P Guru mata pelajaran tingkatan 3
|
Program peningkatan mutu P&P BC
|
1 kali
|
2 kali
|
2 kali
|
2 kali
|
|||
Peratus murid yang melibaktan diri dalam aktiviti
P&P
|
60%
|
70%
|
80%
|
90%
|
9.3
KPI Tingkatan 4
BIDANG
|
ISU
|
MATLAMAT
|
OBJEKTIF
|
PETUNJUK
PRESTASI UTAMA (KPI)
|
SASARAN
|
|||
TOV
|
2011
|
2012
|
2013
|
|||||
Panitia Bahasa
Cina
|
Peratus Kelulusan
Bahasa Cina
masih boleh
dipertingkatkan
|
Meningkatkan pencapaian akademik secara berterusan.
|
Meningkatkan prestasi Bahasa Cina dalam Peperiksaan
Akhir Tahun dari segi kualiti dan kuantiti
|
Peratus lulus Bahasa Cina dalam PAT
|
90%
|
92.9%
|
95.6%
|
98.9%
|
Gred Purata Bahasa Cina dalam PAT
|
5.18
|
4.92
|
4.66
|
4.51
|
||||
Peratus murid mendapat A dalam BC
|
6.25%
|
9.41%
|
11.11%
|
12.63%
|
||||
Peratus murid gagal Bahasa Cina
|
10.0%
|
7.1%
|
4.4%
|
1.1%
|
||||
Menambah baik
Prestasi murid
dalam ULBS
|
Program Bersepadu (Penilaian ULBS)
|
2 kali
|
2 kali
|
2 kali
|
2 kali
|
|||
Peratus murid yang mendapat 25 markah ke atas
|
35%
|
45%
|
50%
|
55%
|
||||
Peratus yang tidak mencapai tahap minima
|
5%
|
4%
|
3%
|
2%
|
||||
Menambah baik keberkesanan P&P guru mata pelajaran
|
Bilangan tajuk karangan
oleh panitia
|
6 tajuk
|
8 tajuk
|
8 tajuk
|
8 tajuk
|
|||
Peratus kehadiran murid ke kelas BC di luar jadual
waktu sekolah
|
80%
|
85%
|
90%
|
95%
|
9.5 KPI
Tingkatan 5
BIDANG
|
ISU
|
MATLAMAT
|
OBJEKTIF
|
PETUNJUK
PRESTASI UTAMA (KPI)
|
SASARAN
|
|||
TOV
|
2011
|
2012
|
2013
|
|||||
Panitia Bahasa
Cina
|
Peratus Kelulusan
Bahasa Cina
masih boleh
dipertingkatkan
|
Meningkatkan pencapaian akademik secara berterusan.
|
Meningkatkan prestasi Bahasa Cina dalam Peperiksaan SPM
dari segi kualiti dan kuantiti
|
Peratus lulus Bahasa Cina dalam SPM
|
98.8%
|
100%
|
100%
|
100%
|
Gred Purata Bahasa Cina dalam SPM
|
4.48
|
4.31
|
4.11
|
4.09
|
||||
Peratus murid mendapat A dalam SPM
|
17.3%
|
17.5%
|
18.8%
|
20.0%
|
||||
Peratus murid gagal Bahasa Cina
|
1.2%
|
0%
|
0%
|
0%
|
||||
Menambah baik
Prestasi murid
dalam ULBS
|
Program Bersepadu (Penilaian ULBS)
|
2 kali
|
2 kali
|
2 kali
|
2 kali
|
|||
Peratus murid yang mendapat 25 markah ke atas
|
30%
|
35%
|
40%
|
45%
|
||||
Peratus yang tidak mencapai tahap minima
|
4%
|
3%
|
2%
|
1%
|
||||
Menambah baik keberkesanan P&P guru mata pelajaran
|
Bilangan tajuk karangan
oleh panitia
|
6 tajuk
|
8 tajuk
|
8 tajuk
|
8 tajuk
|
|||
Peratus kehadiran murid ke kelas BC di luar jadual
waktu sekolah
|
80%
|
85%
|
90%
|
95%
|
No comments:
Post a Comment