Isu Dan Matlamat KPI


9.0    Isu, Matlamat, Objektif, KPI (Petunjuk Prestasi Utama) dan Sasaran Tingkatan 1 – 5

9.1    KPI Tingkatan 1

BIDANG
ISU
MATLAMAT
OBJEKTIF
PETUNJUK PRESTASI UTAMA (KPI)
SASARAN
TOV
2011
2012
2013

Panitia Bahasa
Cina

Peratus Kelulusan
Bahasa Cina
masih boleh
dipertingkatkan

Meningkatkan pencapaian akademik secara berterusan.

Meningkatkan prestasi Bahasa Cina dalam Peperiksaan Akhir Tahun (PAT)dari segi kualiti dan kuantiti
Peratus lulus Bahasa Cina dalam PAT
80.81%
83.0%
86.0%
89.0%
Gred Purata Bahasa Cina dalam PAT
3.48
3.20
2.90
2.60
Peratus murid mendapat A dalam BC
1%
5%
10%
15%
Peratus murid gagal Bahasa Cina
19.2%
17%
14%
11%

Menambah baik
Keberkesanan
P&P Guru mata pelajaran tingkatan 1

Program peningkatan mutu P&P BC
1 kali
2 kali
2 kali
2 kali
Peratus murid yang melibaktan diri dalam aktiviti P&P
60%
70%
80%
90%

















9.0      KPI Tingkatan 2

BIDANG
ISU
MATLAMAT
OBJEKTIF
PETUNJUK PRESTASI UTAMA (KPI)
SASARAN
TOV
2011
2012
2013

Panitia Bahasa
Cina

Peratus Kelulusan
Bahasa Cina
masih boleh
dipertingkatkan

Meningkatkan pencapaian akademik secara berterusan.

Meningkatkan prestasi Bahasa Cina dalam Peperiksaan Akhir Tahun (PAT)dari segi kualiti dan kuantiti
Peratus lulus Bahasa Cina dalam PAT
79.0%
83.0%
86.0%
89.0%
Gred Purata Bahasa Cina dalam PAT
3.50
3.30
3.0
2.70
Peratus murid mendapat A dalam BC
3%
6%
9%
12%
Peratus murid gagal Bahasa Cina
21%
17%
14%
10%

Menambah baik
Keberkesanan
P&P Guru mata pelajaran tingkatan 2

Program peningkatan mutu P&P BC
1 kali
2 kali
2 kali
2 kali
Peratus murid yang melibaktan diri dalam aktiviti P&P
60%
70%
80%
90%

















9.2    KPI Tingkatan 3




BIDANG
ISU
MATLAMAT
OBJEKTIF
PETUNJUK PRESTASI UTAMA (KPI)
SASARAN
TOV
2011
2012
2013

Panitia Bahasa
Cina

Peratus Kelulusan
Bahasa Cina
masih boleh
dipertingkatkan

Meningkatkan pencapaian akademik secara berterusan.

Meningkatkan prestasi Bahasa Cina dalam PMR dari segi kualiti dan kuantiti
Peratus lulus Bahasa Cina PMR
89.0%
91.96
93.00
95.79
Gred Purata Bahasa Cina dalam PMR
2.83
2.64
2.58
2.47
Peratus murid mendapat A dalam BC
18%
23%
25%
27%
Peratus murid gagal Bahasa Cina
11%
8%
7%
4%

Menambah baik
Keberkesanan
P&P Guru mata pelajaran tingkatan 3

Program peningkatan mutu P&P BC
1 kali
2 kali
2 kali
2 kali
Peratus murid yang melibaktan diri dalam aktiviti P&P
60%
70%
80%
90%

















9.3    KPI Tingkatan 4




BIDANG
ISU
MATLAMAT
OBJEKTIF
PETUNJUK PRESTASI UTAMA (KPI)
SASARAN
TOV
2011
2012
2013

Panitia Bahasa
Cina

Peratus Kelulusan
Bahasa Cina
masih boleh
dipertingkatkan

Meningkatkan pencapaian akademik secara berterusan.

Meningkatkan prestasi Bahasa Cina dalam Peperiksaan Akhir Tahun dari segi kualiti dan kuantiti
Peratus lulus Bahasa Cina dalam PAT
90%
92.9%
95.6%
98.9%
Gred Purata Bahasa Cina dalam PAT
5.18
4.92
4.66
4.51
Peratus murid mendapat A dalam BC
6.25%
9.41%
11.11%
12.63%
Peratus murid gagal Bahasa Cina
10.0%
7.1%
4.4%
1.1%

Menambah baik
Prestasi murid
dalam ULBS


Program Bersepadu (Penilaian ULBS)
2 kali
2 kali
2 kali
2 kali
Peratus murid yang mendapat 25 markah ke atas
35%
45%
50%
55%
Peratus yang tidak mencapai tahap minima
5%
4%
3%
2%
Menambah baik keberkesanan P&P guru mata pelajaran
Bilangan tajuk karangan  oleh panitia
6 tajuk
8 tajuk
8 tajuk
8 tajuk
Peratus kehadiran murid ke kelas BC di luar jadual waktu sekolah
80%
85%
90%
95%











9.5          KPI Tingkatan 5

                               
BIDANG
ISU
MATLAMAT
OBJEKTIF
PETUNJUK PRESTASI UTAMA (KPI)
SASARAN
TOV
2011
2012
2013

Panitia Bahasa
Cina

Peratus Kelulusan
Bahasa Cina
masih boleh
dipertingkatkan

Meningkatkan pencapaian akademik secara berterusan.

Meningkatkan prestasi Bahasa Cina dalam Peperiksaan SPM dari segi kualiti dan kuantiti
Peratus lulus Bahasa Cina dalam SPM
98.8%
100%
100%
100%
Gred Purata Bahasa Cina dalam SPM
4.48
4.31
4.11
4.09
Peratus murid mendapat A dalam SPM
17.3%
17.5%
18.8%
20.0%
Peratus murid gagal Bahasa Cina
1.2%
0%
0%
0%

Menambah baik
Prestasi murid
dalam ULBS


Program Bersepadu (Penilaian ULBS)
2 kali
2 kali
2 kali
2 kali
Peratus murid yang mendapat 25 markah ke atas
30%
35%
40%
45%
Peratus yang tidak mencapai tahap minima
4%
3%
2%
1%
Menambah baik keberkesanan P&P guru mata pelajaran
Bilangan tajuk karangan  oleh panitia
6 tajuk
8 tajuk
8 tajuk
8 tajuk
Peratus kehadiran murid ke kelas BC di luar jadual waktu sekolah
80%
85%
90%
95%

No comments:

Post a Comment